logo
امروز : شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۳
[ شناسه خبر : ۴۰۶۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
راه نجات فلسطین؛

اتحاد بین امت اسلام نجات‌بخش غزه است

اتحاد-بین-امت-اسلام-نجات‌بخش-غزه-است-
رژیم منحوس صهیونیستی با حملات مکرر به سرزمین‌های اشغالی سعی در پنهان کردن شکست خود دارد و این بر هیچ کس پوشیده نیست اما اگر جهان اسلام با هم متحد شود امثال چنین رژیمی را سریعاً به زمین می‌زتد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ موضوع هم‌گرایی در بین امت اسلام سابقه‌ای طولانی داشته و چنانچه از الفاظی مانند امت واحده، وحدت، اتحاد و امت محمدیه از آن یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

از جمله حیطه و نقشه‌های اصلی استعمارگران بر هم زدن وحدت و ایجاد تفرقه بین سایر ملل‌ها است تا از این موضوع بتوانند حداکثر استفاده را داشته باشند.

چنانچه امام خمینی (ره) در بیانات خود فرمودند؛ از ملی‌گرایی خطرناک‌تر ایجاد اختلاف بین اهل سنت و جماعت شیعه است.

 

اصل مانگاری جامعه اسلامی در وحدت است

حجت الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در گفتگو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه اصل مانگاری جامعه در وحدت بوده و جامعه‌ای که دارای اتحاد باشد آن از هجوم بیگانگان و افراد سود جو در امان خواهد بود اظهار کرد: دشمنان در جهت شکستن وحدت در جوامع اسلامی و میان امت واحد هستند و سعی در ایجاد تفرقه دارند.

وی با بیان اینکه دشمن برای ایجاد دوگانگی در جامعه از جنبه‌های دیگر وارد می‌شوند و جنبه نفوذ انسانی از دیگرد شگردهای دشمنان است گفت: بدین صورت است که باید در نظر داشت دشمنان با آموزش، افرادی را تربیت می‌کنند و اجازه می‌دهند در قالب سفارت‌خانه و... در جوامع مختلف تفرقه را شدت دهند.

وی افزود: بحث دیگر در تألیف و کتاب‌هایی است که محتوا با خواست دشمن تزریق می‌شود و بستری برای تفرقه به وجود می‌آید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان 

با اشاره به اینکه ضعف در جامعه توسط دشمن شناسایی می‌شود و اگر توجه کافی به عمل نیاید جامعه با نفاق و هرج و مرج از بین خواهد رفت تأکید کرد: مقام معظم رهبری در مصاحبه‌ای که در چند روز گذشته داشتند فرمودند؛ امت اسلامی به صورت پیوسته در کنار هم چه در دانشگاه، حوزه و صنعت بلکه در تمام جوامع می‌توانند در کنار هم بوده و فعالیت داشته باشند و اگر دشمنان قصد شکست وحدت میان مسلمانان را داشته باشند از قبل برنامه‌ريزی می‌کنند.

بیگدلی اضافه کرد: در بسیاری از موارد هم نتیجه می‌گیریم در جامعه اسلامی دشمن‌شناسی را تقویت و اهداف را در نظر بگیریم مخصوصاً جوانان و نوجوانان در دانشگاه و مدارس آموزش‌های لازم را کسب کنند و توانمند بودن را آموزش ببینند و اجازه ندهند ضعف در جامعه رشد پیدا کند و باید ضعف‌ها را پوشش و نقاط قوت را تقویت کرد.

بیگدلی تصریح کرد: رژیم منحوس صهیونیستی با حملات مکرر به سرزمین‌های اشغالی سعی در پنهان کردن شکست خود دارد و این بر هیچ کس پوشیده نیست و این مسئله نیاز به هم‌فکری جوامع اسلامی دارد. تا اتحاد بین امت اسلامی نباشد جنگ ادامه خواهد داشت و این امر لازم و ضروری بوده و عامل نجات‌بخش امت اسلام است.

وی تصریح کرد: آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی در کشورهای دیگر نیز دست به جنایت می‌زنند و سازمان ملل در برابر آن سکوت می‌کند.

اتحاد جهان اسلام باعث نابودی صهیونیست‌ها می‌شود

در ادامه نبی‌الله پاک‌منش مدرس الهیات در گفتگو با خبرنگار موج‌‎رسا اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن آیه 45 تا 46 سوره انفال خطاب به مومنان می‌فرماید؛ گروهی از دشمنان را دیدید ثابت قدم باشید و خدا را بیش‌تر یاد کنید تا رستگار شوید.

وی گفت: در ادامه می‌فرماید؛ خدا و پیامبرش را اطاعت کنید با همدیگر اختلاف و مشکل نداشته باشید اختلاف باعث شکست می‌شود و عزت و عظمت مسلمانان از بین خواهد رفت. خداوند در این آیات فرمول شکست در برابر دشمنان را به صراحت اعلام کرده است.

مدرس الهیات ابراز کرد: تنها عاملی که باعث شکست خوردن مسلمانان و از بین رفتن دولت می‌شود اختلاف میان خود است اگر رسول خدا (ص) و ائمه به آنان عمل کنند پیروزی با آنان است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با حملات مکرر به مناطق غزه و فلسطین باعث به شهادت رسیدن بسیاری از افراد بیگناه شده است افزود: اگر مسلمانان نسبت به مسئله فلسطین و غزه حساس نباشند این جنایات ادامه خواهد داشت و این رژیم منفور دست از جنایات بر نمی‌دارد.

مدرس الهیات عنوان کرد: کلینتون زمانی که وزیر امور خارجه آمریکا بود در کتاب «گزینه‌های دشوار» خود اعتراف می‌کند که داعش ساخته خود آنان است که با تقسیم خاورمیانه به وجود آمده و دشمنان برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای تصاحب مناطق مختلف در نظر گرفته‌اند.

پاک‌منش ابراز کرد: زمانی که مسلمانان جهت‌دهی مناسبی نسبت به هم نداشته باشند و در بسیاری از موارد ناهماهنگ عمل کنند و خبری از اتحادی در این میان نباشد دشمنان از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و نفاق و تفرقه در منطقه بیش‌تر و در نتیجه باعث ایجاد جنگ‌های طولانی مدت خواهد شد و افراد زیادی در این میان کشته و دشمن به مقاصد پلید خود می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه اگر مسلمانان با هم متحد بودند این امکان وجود داشت که رژیم صهیونیستی جنایات در منطقه غزه داشته باشد؟ آنان از اختلاف مسلمان به نفع خود استفاده می‌کنند گفت: اگر همه یقیناً به خدا و پیامبر که اعتقاد داریم ملاک را فرمایشات آنان قرار دهیم خواهیم دید لذت پیروزی که با اتحاد و همبستگی به وجود می‌آید مثال‌زدنی است و همه مسلمانان باید برای اتحاد و همبستگی میان اقوام و قومیت‌های مختلف تلاش کنند.

مدرس الهيات تصریح کرد: در واقع باید در نظر داشت نابودی رژیم صهیونیستی وابسته به اتحاد جهان اسلام است و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست زمانی که مسلمانان نسبت به این موضوع حساس باشند پیروز میدان در تمام عرصه‌ها خواهند بود.

مبارزه‌ با استکبار مصداق اصلی عدالت‌طلبی است

در این میان رویا کرمی رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه ولادت رسول اکرم (ص) میلادی که با تشخیص هوشمندانه، ارزشمند و به‌موقع با نام هفته وحدت همراه و نام‌گذاری شده است اظهار کرد: وحدت نقطه عطف و محور مقابله با فتنه‌جویی دشمنان اسلام است. در فرهنگ اسلامی بر وحدت مسلمانان تأکیدات بسیار شده و در روایات و آیات متعدد و حتی مناسکی مانند حج و قبله واحد وحدت بین مسلمانان به‌صورت آشکار و تلویحی توصیه شده است.

وی با بیان اینکه وجود مؤلفه‌هایی چون امامت و ولایت، مرجعیت، انتظار، ظلم‌ستیزی، شهادت، خمس و امثال آن در فرهنگ شیعی همه بر وحدت بین مسلمان تأکید دارند که به جد مورد هراس استکبار است اضافه کرد: سرایت این مذهب به جامعه بزرگ مسلمانان و حتی فراتر به انسان‌های عدالت‌طلب دنیا مورد پیش‌بينی و حتی وقوع است و به‌معنای نابودی نظام‌سلطه خواهد بود.

رئیس دانشگاه پیام نور عنوان کرد: بنابراین تلاش استکبار جهانی جلوگیری از تشکیل ائتلاف و تمدن اسلامی و مهم‌تر از آن ممانعت از توسعه و گسترش فرهنگ شیعی و ارزش‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه وحدت مورد توصیه اسلام و مورد تنفر استعمار نیازمند محور است و محور وحدت دنیای اسلام امروز مقام معظم رهبری است ابراز کرد: ایشان سکان کشتی اسلام را در دریایی به دست دارد که تلاش‌های استکبار برای طوفانی کردن دریا نتوانسته بر تجربه و درایت سکاندار بزرگ این کشتی چیره شود، بنابراین راه را در نفوذ و ایجاد تفرقه و نفاق در درون کشتی یافته‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان زنجان تأکید کرد: حضرت علی (ع) در سخنان بسیاری از تفرقه گلایه می‌کنند و در یکی از سخنرانی‌های خودشان می‌گویند که تفرقه شما دل مرا به درد می‌آورد. 

کرمی تصریح کرد: لازم است که امت اسلامی با دامن‌زدن بر اختلافات دل علی زمان خود را به درد نیاورند بلکه با تکیه بر مشترکات در ایجاد نظم‌درونی در کشتی جهان اسلام برای رسیدن به ساحل مقصود که همان عدالت بین‌المللی است تلاش کنند.

وی بیان کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری مبارزه‌ با استکبار یکی از مصادیق عدالت بین‌المللی است و بعضی‌ها دنبال عدالت هستند امّا فکر نمی‌کنند که مبارزه‌ با استکبار، آمریکا و صهیونیسم مصداق اصلی عدالت‌طلبی است.

رئیس دانشگاه پیام نور زنجان اضافه کرد: امید است عدالت‌طلبان دنیا با وحدت بر علیه استکبار جهانی و صهیونیسم بتوانند زمینه‌ساز ظهور و دنیایی سرشار از عدل و داد باشند.

با این حال وحدت و اتحاد برای وجود و استمرار یک کشور لازم است. دشمنان از این طریق به ملت و امت ضربه وارد می‌کنند و تار و پود آنان را متلاشی می‌کنند. امت اسلام برای در امان ماندن از این فتنه‌ها دست‌دوستی برهم دراز کنند و با هم به اتفاق نظر برسند تا حکومتی پایدار در کنار هم با وحدت و یکپارچگی به وجود آید.

 

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر